Hva om man ikke har har smarttelefon/app
Hei.
Vi som ikke har smarttelefon/app kan altså ikke booke biler som står i garasje.
Vi kan heller ikke velge redusert egenandel.
Hvorfor får ikke vi som ikke kan benytte oss av smarttelefon og app de samme mulighetene som andre medlemmer?
Og er dette i det hele tatt lovlig forskjellsbehandling?
Vi som ikke har smarttelefon/app kan altså ikke booke biler som står i garasje.
Vi kan heller ikke velge redusert egenandel.
Hvorfor får ikke vi som ikke kan benytte oss av smarttelefon og app de samme mulighetene som andre medlemmer?
Og er dette i det hele tatt lovlig forskjellsbehandling?
Følg innlegget
1
følgere
At man må bruke app for tilgang til biler i garasje har tekniske begrensninger og sikkerhet å gjøre. Grunnen til at ikke smartkort fungerer ved starten av reservasjonen, for åpning av biler som har fast plass uten dekning, er at reservasjonene må overføres til bilen for at den skal vite at en bruker har en aktiv reservasjon.
Om bilen står med mobildekning kan reservasjonen overføres til bilen via mobilnettverket. Dersom bilen ikke har mobildekning benyttes bluetooth til å overføre reservasjonen til bilen direkte fra appen/telefonen.
Smartkortet er med andre ord ikke like "smart" som en smarttelefon, da det ikke har noen mulighet til å lagre og overføre reservasjoner til biler uten mobildekning.
Bilkollektivet er et medlemseid samvirke, og retningslinjene for driften settes av styret, valgt av medlemmene i årsmøtet. Dette er et demokratisk system, der flertallet bestemmer. I dette tilfellet har flertallet bestemt at man ønsker et system som er som mest mulig konkurransedyktig, brukervennlig, og benytter teknologi som forventes av et moderne reservasjonssystem i 2021. Det er kostbart å utvikle flere systemer parallelt, og utvikling av appen har derfor blitt prioritert.
Alle medlemmer er velkomne til å legge frem saker til årsmøtet.