Kundo Forum

Varför Kundo Forum?

  • Minska antalet ärenden

    Forumet låter era kunder hitta svar utan att behöva kontakta er. Antalet återkommande frågor minskar och ni får tid till annat.

  • Självhjälp dygnet runt

    Era kunder kan få svar dygnet runt eftersom nästan alla frågor redan är besvarade. Era kunder upplever er som mer tillgängliga och öppna.

  • Alltid uppdaterat och aktuellt

    När innehållet byggs upp av kunderna som efterfrågar informationen, ligger ni inte längre steget efter med vilken information som ska finnas i en FAQ.

  • En väg in

    Forumet fungerar som en "digital kundtjänst" - era kunder behöver inte fundera kring vem de ska kontakta i vilket ärende, ni tilldelar enkelt kollegorna bakom kulisserna.

  • Enkelt att hitta svar

    Innehållet hittas överallt där kunderna finns. Från Google, från Facebook. Och det går utmärkt att integrera forumet med er hemsida och sökfunktionen där.

  • Personligt bemötande

    Kom närmare era kunder. Få feedback, beröm och förbättringsförslag på er verksamhet. Stärk ert varumärke genom den öppna dialogen med dem.

Så använder du Kundo Forum

  1. Skapa ert forum på Kundo

    Vi skapar ert forum på Kundo och hjälper er med alla steg på vägen och att anpassa forumet till er grafiska profil. Vi utbildar era kundservicemedarbetare och tipsar om hur ni tydligt länkar in forumet på er webbplats för att skapa rätt effekter.

  2. Kunden söker bland befintliga frågor och svar

    Kunden hittar till ert forum via er webbplats eller sökningar på Google. En tydlig sökfunktion leder kunden till befintliga frågor så att de i många fall inte behöver kontakta er.

  3. Kunden kan skriva ett nytt inlägg

    Om kunden inte hittar svar på sin fråga eller ändå vill kontakta er går det enkelt att skriva ett nytt inlägg i forumet. Ni väljer om inläggen ska bli synliga direkt eller först granskas av er.

  4. Nya inlägg och kommentarer visas i dashboard

    Medarbetarna ser obesvarade inlägg och nya kommentarer i Kundos överskådliga dashboard. Symboler visar vem som arbetar med vad, om inlägg legat obesvarat för länge m.m. Konversationer kan tilldelas, följas upp och kategorieras. Ni har full kontroll på kunddialogen och styr själva vad som visas i forumet och vem som kan publicera nya inlägg.

  5. Historik och statistik

    Överskådlig statistik visar antalet inlägg och kommentarer, svarstider, vilka kunder som är mest aktiva i forumet m.m. Månadsrapporter skickas ut med en tydlig sammanfattning av aktiviteten den senaste månanden. Rapporter kan skräddarsys tillsammans med oss på Kundo.

Är Kundo Forum något för dig? Boka en demo med oss.