Mindre e-post, mer iskrem! Hemglass effektiviserte kundekontakten med 40-60%
Camilla Fransson jobber i dag som kundesupportansvarlig i Hemglass, og hun forteller oss om...
Forum gjør kundeservice mer tilgjengelig og engasjerende ved å gi rask tilgang til tidligere spørsmål og svar, som skaper tillit og gir innsikt for å forbedre kundeopplevelsen.
Brukergenerert innhold
Reduserer gjentakende spørsmål
Kundene hjelper hverandre
Et forum gjør kundeservicen din levende og oppdatert. Kunden får raskt tilgang til tidligere kundespørsmål og svar med en enkel søkefunksjon, og finner de ikke svaret, kan de enkelt stille et eget spørsmål til kundeservice-teamet ditt. Ved å publisere svarene til kundene åpent, hjelper dere ikke bare én kunde om gangen, men alle fremtidige kunder med samme spørsmål.
Et forum øker tilliten, gir deg engasjerte kunder og verdifull innsikt som kan brukes til å utvikle kundeservicen. Med kunden i førersetet får du også brukergenerert innhold og sørger for at du alltid har relevant informasjon tilgjengelig. Dette gir mulighet til å interagere med kundene og bli sett på som personlige og nære rådgivere.Brukergenerert innhold Når nye brukergenererte spørsmål kommer inn, kan du enkelt oppdatere forumet med kundens spørsmål og ditt svar. Med brukergenerert innhold får du en kundeservice som både øker tilliten og forbedrer kundens engasjement i merkevaren din. Du får et innhold som er aktuelt og levende, og som raskt møter kundenes behov.
Når nye brukergenererte spørsmål kommer inn, kan du enkelt oppdatere forumet med kundens spørsmål og ditt svar. Med brukergenerert innhold får du en kundeservice som både øker tilliten og forbedrer kundens engasjement i merkevaren din. Du får et innhold som er aktuelt og levende, og som raskt møter kundenes behov.
Ved å publisere kundenes spørsmål og svar i et forum, hjelper du ikke bare én kunde med sitt spørsmål, men alle andre kunder som kommer etter med samme spørsmål. Kundene finner svaret selv, noe som reduserer antall innkommende henvendelser. Du og teamet ditt kan også publisere egne spørsmål og svar for å skape enda rikere innhold som hjelper kundene til å hjelpe seg selv.
Siden kundene kan søke og se tidligere spørsmål og svar direkte, hjelper de hverandre. Hvis problemet er helt nytt, kan de enkelt kontakte kundeservice direkte i forumet og dermed hjelpe andre kunder å få svar på samme spørsmål. Det er også mulig å redigere både spørsmål og svar for å tilpasse, berike innholdet og øke relevansen.
"Vårt mål var å redusere antall henvendelser med 25 %. At vi nesten umiddelbart reduserte det med 65 % er fantastisk."
Christina Bröthlin, Arla
Christina Bröthlin, Arla
Camilla Fransson jobber i dag som kundesupportansvarlig i Hemglass, og hun forteller oss om...
Er du klar til å ta steget inn i den fjerde industrielle revolusjonen? I en æra der teknologien...
I denne artikkelen utforsker vi hvorfor selvbetjening ikke bare er en trend, men en nødvendighet...