Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

Vedlikehold

  1. Hvis man bruker feil rens- og avkalkingsmiddel, kan maskinen bli skadet og / eller spor kan bli liggende igjen i vannet. Bruk kun originale JURA vedlikeholdsprodukter. De er ideelt egnet til vedlikeholdsprogram som er integrert i Jura kaffemaskinen.
  2. Avkalking av maskinen:
    Ikke bruk flytende avkalkingsmiddel, bare JURA avkalkingstabletter. Hvis du bruker en CLARIS filterpatron, fjern og deaktivere denne før du avkalker maskinen. Rens av vannet gjennom bruk av filter eller avkalkningstabletter er essensielt for å kunne nyte den perfekte kopp kaffe. I tillegg forlenger det levetiden på kaffemaskin. Velger man ikke bruke filter (husk å aktivere filter i menyen på kaffemaskinen) eller å avkalke når maskinen ber om dette vil maskinen stenge for kafferensen og bryggenheten vil bli tett.
Black Cat

Kommentarer

  • Hei! Jeg har kjøpt Milk system cleaner fra Jura som er flytende og jeg finner ingen steder hvor mange ml som skal tilsettes for rensing.
    Bente Wiborg
  • Hei,

    Den flytende melkerensen skal fylles opp til streken på rensebeholderen. På hjemmemaskiner vil det si 15ml.

    Ha en fin dag!

    Maria
  • Hei. Vi har en Jura F9, kjøpt hos dere for en del år tilbake. Fungert flott - brukt mye. Nå virker det som en klaff er nede så jeg får ikke ut kaffegrutboksen (empty grounds) som skal tømmes jevnlig. Får jo da heller ikke tømt maskinen for væske (empty diptray). Bor i Østerdalen - lang vei til Bærum, er det noe jeg selv kan gjøre? Mvh Per
    Per Skaare
  • Hei Per

    Takk for din henvendelse!

    Komplett spillbrett skal være inn i maskinen, så skal denne startes på. Maskinen skal da sette seg i ''klar'' posisjon. Dersom maskinen ikke klarer å sette seg i riktig posisjon vil man, mest sannsynlig, få en feilmelding. Maskinen må da sendes eller leveres til oss for reparasjon. Priser og betingelser finner du her https://no.jura.com/nn/support/premiumservice

    Hvis ikke du får det til ta kontakt med oss på telefon tel:+4722062990 Jura service
    Mulig noen av våre teknikere kan forklare nærmere.

    Mvh Anette
    Anette
  • Biogen Norway kjøpte en Jura kaffemaskin for noen år tilbake. Nå har den begynt å lekke vann "under". Er dette f.eks en pakning vi kan erstatte selv?
    Har også ett mini-kjøleskap til melk som ikke blir kaldt lenger (knappene bak bare blinker). der det noe vi kan gjøre?
    Ann-Christin Lauten
  • Hei Ann Christin

    Dette var jo kjedelig. Veldig fint om du sender direkte til Post@black-cat.no
    Da vil våre service teknikere svare deg mer utfyllende på hva som evt må gjøres.

    Ha en fin dag videre

    Mvh Anette
    Anette

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-postadresse vises aldri offentlig.