Hvor mye koster frakt? Og er det noe som heter gratis frakt?

Spørsmål om frakt er alltid viktig for kunden. Som forbruker vurdere vi kjøp av produkter og tjenester gjerne i forbindelse med hvor mye frakten koster.

Det reklameres ofte med fri eller gratis frakt. Dette er et begrep som misvisende, og som underrepresenterer bransjen som yrke, og frakt som en tjeneste.
I DNs nettinnlegg fra 12/04/2022 "Gratis Frakt"? Det er villedende informasjon - beskrives dette godt;   "bak hver pakke levert, er det en person som skal tjene til livets opphold"

Alle som leverer produkter og tjenester vil ha kostander forbundet med transport. Disse kostandene må gjøres opp på en eller annen måte. Det som ofte skjer der det loves fri frakt er at prisen bakes inn i produktet, eller at andre betingelser må imøtekommes

Vi ønsker å vise hva produktet faktisk koster og hva transporten som en tjeneste blir belastet.
Vi setter pris på alle kjøp, og setter derfor ikke krav til hvor mye kunden skal kjøpe. Som en goodwill til kunder som handler mye av oss spanderer vi frakten.

I privatmarkedet er det lettere å sette faste fraktsummer. Leverandører på disse tjeneste tilbyr gjerne konkrete løsninger som levering helt hjem, levering på hentested og levering i postkasse.

I bedriftsmarkedet er dette noe vanskeligere da det avgjøres basert på vekt, kolli, transportrute m.m.

Som en mindre spesialaktør vil vi ikke kunne forhandle frem avtaler på transport som de store gjør, men vi jobber alltid med å finne de beste løsningene og prisene slik at det skal komme våre kunder til gode.

Sist, men ikke minst. Vår fraktpriser av 05/2022;

Privatpersoner 98,- inkl. mva. 
Bedrift fra 195,- eks mva.

Frakt inkludert ved kjøp over; 
Privatpersoner 600,- inkl. mva.
Bedrift 6.000,- eks mva.

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-postadresse vises aldri offentlig.