Kvifor har Bilkollektivet ikke flere nullutsleppsbilar?
I skrivande stund er om lag 90% av Bilkollektivet si flåte fossilbilar (458 av 511).
Kvifor er det så få nullutsleppsbilar?
Ein stor motivasjon for å bruke ei bildelingsteneste er trass alt å bidra til reduksjon av klimagassutslepp og lokal luftforureining. Dette argumentet vert òg framheva fleire stader på Bilkollektivet sine nettsider, men med eit så kraftig fokus på anskaffing av fossilbilar så møter de dykk sjølve i døra.
Sjølv om ein ikkje bryr seg om klima og miljø så vil mangelen på nullutsleppsbilar snart verte eit praktisk problem òg. Byrådet har annonsert at fossilbilar vil i større og større grad verte forbode i Oslo. Dei første nullutsleppssonene er planlagt innført neste år, og innan 2030 vil heile byen vere ei einaste stor nullutsleppssone.
Eg vil difor foreslå at de sluttar å anskaffe nye fossilbilar i framtida, iallfall i dei kategoriane der det fins utsleppsfrie alternativ.
Kvifor er det så få nullutsleppsbilar?
Ein stor motivasjon for å bruke ei bildelingsteneste er trass alt å bidra til reduksjon av klimagassutslepp og lokal luftforureining. Dette argumentet vert òg framheva fleire stader på Bilkollektivet sine nettsider, men med eit så kraftig fokus på anskaffing av fossilbilar så møter de dykk sjølve i døra.
Sjølv om ein ikkje bryr seg om klima og miljø så vil mangelen på nullutsleppsbilar snart verte eit praktisk problem òg. Byrådet har annonsert at fossilbilar vil i større og større grad verte forbode i Oslo. Dei første nullutsleppssonene er planlagt innført neste år, og innan 2030 vil heile byen vere ei einaste stor nullutsleppssone.
Eg vil difor foreslå at de sluttar å anskaffe nye fossilbilar i framtida, iallfall i dei kategoriane der det fins utsleppsfrie alternativ.
Følg innlegget
3
følgere
Vi forstår godt spørsmålet ditt. Det er flere svar.
De siste årene har vi økt antall elbiler fra 8 til over 70.
Vi ville gjerne ville elektrifisert alle små- og mellomstore biler. Men, elbilsatsningen vår straffer seg dessverre økonomisk, og det er foreløpig ikke økonomisk forsvarlig for oss å øke ytterligere.
Problemet er at vi ikke kan trekke fra moms ved kjøp av elbil (naturlig nok), mens medlemmene våre likevel må betale moms på bruken. Det betyr at våre medlemmer må betale 25% mer for bruk av elbil enn privatbileiere, eller hvis de velger en fossilbil. I juli måned gav dette en merkostnad på ca 4600 kr per elbil. Vi har valgt å utjevne ekstrakostnaden i prisen til medlemmene, og lar således bensinhybridene våre subsidiere elbilene. Som non-profit medlemssamvirke er det uansett medlemmene som må betale. Totalt for året gir elbilsatsningen vår en merkostnad på drøyt 2,7 millioner kroner. Ganske betydelig for en virksomhet som omsetter for 60 millioner og med små marginer.
I tillegg betaler vi over dobbelt så mye for ladeplasser til elbilene, og har høye kostnader til hurtiglading.
Når det er sagt, så vil vi alltid etterstrebe å møte den reelle etterspørselen blant våre medlemmer. Og faktum er at selv om vi har et godt utvalg av elbiler, så er foreløpig våre hybrid-elektriske stasjonsvogner og SUV'er de aller mest populære biltypene. Dette vil trolig endre seg i takt med at elbiler får lengere rekkevidde, mer plass og blir rimeligere i bruk.
PS: Akkurat nå har vi noe færre elbiler enn før jul, da vi er i ferd med å fase ut og selge Amperaene, til fordel for nye e-Corsa og Tesla Model 3 som vi flåter opp med til påske.
https://twitter.com/Rotevatn/status/1355108606887292932
Ellers, tommelen opp for e-Corsa, Model 3 og Proace Electric! Desse gler eg meg til å prøve.