Til seneste kommentar

Kan jeg fortsatt bruke smartkortet?

Kan jeg fortsatt bruke smartkortet mitt for å åpne og låse bilene?
Bilkollektivet Anmeld upassende innhold

Kommentarer

  • Det vil fortsatt også være mulig å åpne og låse kjøretøy med smartkort underveis i reservasjonen. Men som hovedregel skal man benytte appen til å åpne bilen ved reservasjonens start og for å avslutte reservasjonen.


    Haakon
  • Hva skjer hvis telfonen går tom for strøm mens man bruker bilen ? Blir ikke det da vanskelig å åpne eller låse bilen?
    Tom Hirscberg
  • Er jeg den eneste som ikke har smarttelefon? Med en gammeldags, men ikke så veldig gammel Nokia kan jeg ikke laste ned "apper".
    Tom
  • Jeg synes det er mest praktisk med smartkort. Håper vi får beholde begge deler. Jeg opplevde i sommer at jeg gikk tom for strøm på mobilen fordi jeg ikke fikk ladet mens jeg kjørte.
    Wenche Strøm
  • Hei - jeg håper det vil være mulig å benytte nøkkelkort også i fremtiden.
    Om telefonen lader seg ut på en kald skitur er det veldig greit å ikke være avhengig av telefonen for å åpne bilen.
    Lise Rystad
  • Ikke fjern mulighet til å låse opp med kort. Plutselig kan en stå der langt oppå fjellet uten mobil som virker.
    Mirjam Vibe Kehlin
  • Takk for innspill. Vi ser at flere ønsker seg fortsatt mulighet til å benytte smartkort, og det vil på de fleste av bilene (som ikke står i garasje) fortsatt være mulighet for dette (Men vi sender ikke lenger ut smartkort til nye medlemmer).

    Om man er redd for å gå tom for strøm kan vi anbefale (som beskrevet her) å anskaffe en powerbank. De er ikke stort større enn et smartkort, og uansett en god investering om man er alene på fjellet eller utenfor allfarvei.
    Haakon
  • Hei Håkon,

    Jeg ser to hovedproblemer med dette for vår del:

    1. Henting og levering av bilene
    I husstanden vår er ikke alltid den som bestiller bilen som henter eller leverer bilen og da er vi avhengige av at begge brukerne kan åpne.

    Jeg fikk som "tips" av dere at vi enn så lenge skulle bruke hverandres medlemskort til å åpne opp/lukke bilen dersom det var ikke vi selv som leverer/henter en bil, men da vi ofte bestiller biler i garasje blir dette kronglete/umulig.

    Jeg vil gjerne vite hvordan dere har tenkt å fikse dette og hva planen er for "familie" medlemmer.

    2. Utladet/ødelagt mobil
    At dere nå kun tillater en app til å åpne bilen er faktisk veldig uheldig og forringer tjenesten deres enormt. Virkelig.

    Jeg har flere ganger hatt utladet telefon i dagesvis og vært glad for at det er kortet som er "nøkkelen" til bilene. Ofte på ferie bruker jeg ikke mobilen i det hele tatt. Hva hadde skjedd om jeg er på Vestkapp uten batteri på mobilen og skal kjøre av gårde?

    Og selv med batteri, har jeg også opplevd at GPS og Bluetooth slutter uten videre å virke på mobilen (har vært daglig leder i mobil butikk, så jeg har god kjennskap til mobiler generelt og har sett ting dere ikke hadde trodd var mulige). Hva gjør jeg da?

    Ser frem til å høre om dere faktisk har en plan som inkluderer bruk av kort eller om dere har kjøpt ideen om at fremtiden er "app only" så jeg kan ta en vurdering om Bilkollektivet er løsningen for oss fremover eller om vi skal vurdere noe annet.

    På forhånd takk.
    Rubén Romero
  • Hei Rubén

    1. Jeg ser utfordringen, og vil jobbe for å finne en god løsning for å dele reservasjoner med andre sjåfører som deler medlemskapet.

    2. Vi har ingen konkrete planer om å kutte ut smartkortene. Teknologien i bilene fungerer med begge deler (bortsett fra de som står i garasjer, som bare funker med app). Vi sender ikke lenger ut smartkort til nye medlemmer, men det vil også fremover være mulig å bestille dette fra vårt kontaktskjema, dersom man ønsker det. Når det er sagt, så er det veldig få lignende tjenester, både i Norge og internasjonalt, som ikke har gått over til kun å basere seg på app, så det ser ut til å fungere relativt greit det og.
    Haakon

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.