Til seneste kommentar

Hvordan rapporterer jeg skader og avvik?

Hvordan melder jeg ifra om skater eller avvik?
Bilkollektivet Anmeld upassende innhold

Kommentarer

  • Skulle du være uheldig å bulke bilen er det viktig å melde fra om dette til oss. Det gjelder også om du oppdager nye bulker når du henter bilen. Skader meldes i reservasjonsappen. Her finner du også oversikt over tidligere rapporterte skader. Hver gang du påbegynner og avslutter en reservasjon blir du spurt om det er nye skader på bilen som ikke allerede er registrert i skadeloggen.


    •  Dersom det allerede er registrerte skader på bilen, vises dette som tall rundt om på de forskjellige områdene av bilen. Du kan trykke deg inn på disse for å se bilde og beskrivelse av skaden. 



    •  Dersom ingen nye skader trykk "No new damage" og fortsett din reservasjon.

    • Finner du en skade som ikke er registrert trykker du "Record new damage" 
    • Velg om skaden er utvendig eller innvendig og eventuelt hvilket område på bilen.



    • Ta bilde av skade og legg inn beskrivelse: (f.eks hvordan skaden oppstod)


    • Lagre og fortsett reservasjonen. 





    Vi anbefaler for øvrig at du setter deg inn i vilkår for bruk av Bilkollektivets tjenester. Disse beskriver hvilket ansvar du har for bilen underveis i reservasjonen.

    Ved mangelfull innrapportering av skade vil bruker bli belastet gebyr i tillegg til kostnaden for reparasjon eller egenandel (se vilkår for gebyrer).
    Haakon
    (Oppdatert ) Anmeld upassende innhold
  • Da forstår jeg det slik at man ikke kan rapportere noen ting når reservasjonstiden er utløpt? Det kunne man før innføringen av den nye appen.
    Oddleiv Vik
  • Det stemmer at du nå må ha en aktiv reservasjon for å kunne rapportere skader i appen. Ved spesielle behov, ta kontakt så finner vi en løsning.
    Haakon
  • Det er ikke alltid man har tid å skrive inn feil og mangler eller å rapportere skader akkurat mens reservasjonen er aktiv. Eller at man husker å gjøre det før man setter fra seg bilen. Så disse feltene synes jeg dere bør vurdere å ha åpne f eks 24 timer etter at reservasjonen er avsluttet.
    Oddleiv Vik
  • Det er forståelig. Innspillet tas med i prosessen med videre utvikling av appen.
    Haakon

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.