Til seneste kommentar

Hvordan rapporterer jeg skader og avvik?

Hvordan melder jeg ifra om skater eller avvik?
Bilkollektivet Anmeld upassende innhold

Kommentarer

  • Skulle du være uheldig å bulke bilen er det viktig å melde fra om dette til oss. Det gjelder også om du oppdager nye bulker når du henter bilen. Skader meldes i reservasjonsappen. Her finner du også oversikt over tidligere rapporterte skader.

    Slik sjekker du og rapporterer skader i appen:

    1. Under pågående reservasjon - Velg "Rapporter skade":

    2. Kontroller rapporterte skader

    • Dersom bilen har tidligere rapporterte skader finner du de listet opp her.
    • For registrering av ny skade velg "Rapporter ny skade":

    3. Følg stegene, der du velger "Type skade" og "Skadeplassering"

    4. Til slutt kan du ta bilde av skaden og legge inn en beskrivelse:


    Vi anbefaler for øvrig at du setter deg inn i vilkår for bruk av Bilkollektivets tjenester. Disse beskriver hvilket ansvar du har for bilen underveis i reservasjonen.

    Ved mangelfull innrapportering av skade vil bruker bli belastet gebyr i tillegg til kostnaden for reparasjon eller egenandel (se vilkår for gebyrer).
    Haakon
  • Jeg leide bil tidligere idag, men ser ingen steder i appen jeg kan rapportere skader eller avvik.
    Oddleiv Vik
  • Hei Oddleiv. Jeg har oppdatert den originale artikkelen med detaljert beskrivelse for rapportering av skade. Hvordan rapporterer jeg skader og avvik?
    Haakon
  • Da forstår jeg det slik at man ikke kan rapportere noen ting når reservasjonstiden er utløpt? Det kunne man før innføringen av den nye appen.
    Oddleiv Vik
  • Det stemmer at du nå må ha en aktiv reservasjon for å kunne rapportere skader i appen. Ved spesielle behov, ta kontakt så finner vi en løsning.
    Haakon
  • Det er ikke alltid man har tid å skrive inn feil og mangler eller å rapportere skader akkurat mens reservasjonen er aktiv. Eller at man husker å gjøre det før man setter fra seg bilen. Så disse feltene synes jeg dere bør vurdere å ha åpne f eks 24 timer etter at reservasjonen er avsluttet.
    Oddleiv Vik
  • Det er forståelig. Innspillet tas med i prosessen med videre utvikling av appen.
    Haakon

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.