Hvordan fyller jeg drivstoff?

Hvordan fyller jeg drivstoff underveis i en reservasjon?
Bilkollektivet Anmeld upassende innhold

Kommentarer

  • Alle bilene har drivstoffkort fra Circle K som skal brukes ved fylling av drivstoff, samt vask i vaskehall og ved kjøp av rekvisita, som for eksempel vindusspylerveske.

    Ved retur av bil skal det være minst 1/4 tank med drivstoff.

    Drivstoffkortene skal ligge i bilens mappe i hanskerommet.

    Slik bruker du drivstoffkortene:

    Ved tanking på automat eller betaling i terminal vil du først bli bedt om å taste inn "Km".
    1. Åpne den aktive reservasjonen i appen
      1. Trykk på "Fylling av drivstoff"
      2. Du får nå opp pinkode og bilens kilometerstand i appen.
    2. Tast inn bilens kilometerstand
    3. Tast inn kortets pinkode

    Haakon
  • Jeg har opplevd at drivstoffkortet i flere av Corollaene blir avvist når jeg har forsøkt å bruke de i det siste. Kan dere fikse det?
    Thor
  • I siste bil lå det tre smartkort i hanskerommet, som så ut som mitt eget smartkort. Er det disse som er drivstoff kortene??
    Kristin Iglum
  • Hei Thor.

    Vi kobber kontinuerlig med å holde divstoffkortene oppdatert. Om du har problemer med kort i en spesifikk bil setter vi stor pris på om du rapporterer inn dette som avvik direkte i appen, slik at vi kan løse hvert tilfelle spesifikt.
    Haakon
  • Hei Kristin.

    Drivstoffkortene er fra Circle K og skal ligge i den svarte mappen til bilens instruksjonsbok.

    Kortene du fant er reservekort (smartkort for åpning av bil) og har ikke noe med drivstoff å gjøre.
    Haakon
  • Bilene jeg har leid kan ikke brukes med appen, bare smartkortet. Og det er helt ok. Det jeg er spent på er om jeg får opp km og pinkode i appen da. Eller om jeg må legge ut for bensin. Og hvis jeg må det, hvordan får jeg det tilbake, når leiesummen nå blir trukket med en gang?
    Liv Jorunn Ulbrandt
  • Hei Liv

    Du skal fortsatt få opp pinkoden i appen ja.
    Dersom du får problemer med å bruke bilens drivstoffkort og må legge ut, kan du sende kvittering til oss (faktura@bilkollektivet.no), så får du det refundert eller kreditert på neste tur.
    Haakon

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.