Nytt fibernett (gjelder Storgata, Københavngata, Wilsesgate og Trondheimsveien) f.o.m. 01.08.2021

NYTT FIBERNETT - AKTIVT FRA 01.08.2021

Fra og med 1. august 2021 vil Homenet stå for levering av internett til alle våre studentboliger i Storgata, Københavngata, Wilsesgate og Trondheimsveien.

Her finner man svar på typiske spørsmål man måtte ha rundt aktiveringen av nytt fibernett:

Hvordan kobler jeg meg til utstyret?
Fibernettet er allerede aktivt, som vil si at du ikke trenger å ringe inn til Homenet for å aktivere nettet.

Trenger jeg å ha med en router?
Nei.

Hvilket nettverk skal jeg koble meg til, og hva er passordet?
Navn på nettverk (SSID) og passord (wireless key) finner du på undersiden av modemet.

Hva er hastigheten på bredbåndet?
Hastigheten på bredbåndet er opptil 1000/1000Mbps. Merk at en slik hastighet kun kan utnyttes via en kablet forbindelse og på utstyr som kan ta imot slike hastigheter.

Hva gjør jeg hvis det er feil på utstyret i min bolig?
(Boligkontoret og vaktmester-avdeling har ikke mulighet til å bistå med feilsøking på ditt internett)
Homenet kundeservice må kontaktes, slik at en sak opprettes. Se Homenet sin kundeserviceside: https://www.homenet.no/kundeservice/. Kundeservice kan kontaktes på chat, telefon og epost.
Telefonnummer til Homenet er: 38 99 01 00.

OBS: Det er viktig at man oppgir informasjon om hvilken leilighet man bor i (Homenet ønsker å få oppgitt H-nummer til boligen, for eksempel: H0101), og at man bor i Anker Studentbolig. Dette fordi abonnementene står på Anker, og ikke på den enkelte leietaker som utgangspunkt. H-nummer finner du i kontrakten din, under punkt 2.

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.