Velkommen til Anker Studentboligs kundeservice og supportforum!
Her finner du aktuelle og vanlig spørsmål om ditt boforhold, og du kan hjelpe oss med nye forslag og ideer! Vi svarer på dine spørsmål mandag-fredag kl. 08-16.
Dette er et offentlig forum og dine innlegg og kommentarer kan bli publisert.
Logg inn på Min Side for å se detaljer om ditt leieforhold og rapportere feil til vaktmester.
Anker STI er en Stiftelse hvis formål er å tilby rimelige studentboliger til studenter, elever og lærlinger i Oslo.
Overskuddet fra hotellets virksomhet, og annen kommersiell drift går tilbake til studentboligene. Med andre ord- alt blir reinvestert til studentene i form av oppussing av eksisterende boligmasse/vedlikehold, nye boliger og videre utvikling!
Anker Studentbolig ble åpnet i 1975, som Yrkesskolenes Hybelhus. På denne tiden var det kun Universitetsstudenter som hadde mulighet for å søke om studentbolig hos SIO, og det var lange ventelister. Det var heller ikke så lett for samboere å få bolig i Oslo generelt på denne tiden – vigselsattest skulle helst fremlegges.
Men på Anker har det alltid vært hjerterom, og vi har flere historier fra studenter som flyttet inn på denne tiden og som husker, og fremdeles setter pris på romsligheten som ble vist. <3
Visste du at det sitter en beboer i Styret til Anker STI? Hvert 2dre år velges den en ny beboerrepresentant til Styret i Anker som består av 8 medlemmer. På den måten sikrer man at beboere er med på å peile inn de valgene Anker tar for fremtiden, for å sikre at studentenes interesse og behov for sitt bomiljø ivaretas.
Dersom nøkkelen din er av merket "Trioving" og du hører den piper av og til, så betyr det at batteriet i nøkkelen bør byttes. Du kan ta kontakt med boligkontoret for å få hjelp til å bytte batteri.
Har du nøkkel av merket "Salto", så må du også henvende deg til boligkontoret så vi får sjekket hvorfor den har sluttet å virke.
Dersom den akutt ikke virker må du ringe til vaktsentralen (Securitas) på 90123952 for å få innlåsning. Ta kontakt med Boligkontoret neste virkedag for videre hjelp. Dersom det ikke hjelper å bytte batteri på nøkkelen så bestiller vi en ny en til deg, det er selvsagt kostnadsfritt! 😀
Mvh,
Anker Studentbolig