Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

Treningsprogram

Hvorfor har vi "Treningsprogram" på profilsidene? På Facebook skrev SATS at treningsprogrammet etter en treningsveiledning skulle komme opp her. Det har i alle fall ikke skjedd hos meg…

For øvrig veldig blandet kvalitet på treningsveiledningstimene jeg har hatt. Det holder rett og slett ikke at resepsjonisten tar det på sparket.

Skuffet Anmeld upassende innhold

Kommentarer

  • Hei Yvonne.

    Treningsprogrammer skal ligge under 'Min trening', 'Treningsprogram' på sats.no. Din treningsveileder skal kunne hjelpe deg og sørge for at programmet ditt ligger inne på din profil. Vi har dog i en periode erfart tekniske problemer og det kan være årsaken til at du ikke finner programmet ditt her.
    Jeg håper at du vil ta kontakt med ditt senter og treningsveileder for å få oppklart hvorfor du ikke finner programmet ditt på profilen din.

    Videre beklager jeg at du har hatt en dårlig opplevelse med enkelte at våre treningsveiledere. De skal alle være velutdannet og engasjerte.
    Vi gjennomfører i disse dager videreutdanning av alle våre treningsveiledere, så de alle skal bli enda bedre treningsveiledere med enda høyere kompetanse innen trening og veiledning. Vi håper at du vil merke en forskjell ved fremtidige treningsveiledninger. Om ikke, ber jeg deg om å ta kontakt igjen.

    Lykke til med treningen!

    Sebastian Leder Kundeservice
  • Takk for kjapt svar!

    Forhåpentligvis vil dette fungere bedre fremover. Problemet i mitt tilfelle er nok først og fremst at treningsveilederen ikke har møtt opp til avtalt tid, og så har vedkommende i resepsjonen tatt det istedenfor. Sporty gjort av dem, men det blir jo ikke det samme. Regner med at videreutdanningen gjelder veilederne, og ikke resepsjonistene? smile

    Yvonne
  • Hei Yvonne! Der har vi nok forklaringen ja. Videreutdanningen gjelder for alle treningsveiledere.
    God sommer!

    Lena
  • Yvonne: jeg har testet ut en del treningsveiledere og har funnet ut hva som er viktig å tenke på før man får tildelt en veileder. Les gjerne mer om det her: Kan SATS hjelpe meg mot målet?

    Og husk at det er opp til deg å ikke ta veiledningstimen med resepsjonisten om denne personen ikke har kunnskaper om det du ønsker veiledning på, gjelder forsåvidt alle veiledere også:)

    Martin Halvorsen
  • Hei Martin. Takk for den detaljerte gjennomgangen av din opplevelse av treningsveiledning på SATS. Vi har krav om at alle ansatte som jobber med trening må ha en sertifisering innen det de skal instruere i. I forbindelse med lanseringen av SATS You har vi i sommer i tillegg videreutdannet alle våre treningsveiledere til personlige trenere. Denne videreutdanningen har bidratt til økt kunnskap og kompetanse, samt sikret at alle medlemmer får trygg og god oppfølging, uavhengig av hvilken personlig trener de møter. Våre personlige trenere har i tillegg ulik erfaring, kompetanse og fagfelt de er spesialisert innenfor. Vi kan som du beskriver i din anmeldelse anbefale medlemmer å kontakte senterledelsen på senteret de ønsker å trene på, for å få tildelt en personlig trener som møter deres ønsker og behov. Ha en strålende dag!

    Mette Medarbeider Kundeservice
  • Hei Mette, og takk for svar. Min vurdering var kun basert på treningsveileder, et gratis tilbud fra SATS. At dere utdanner veiledere til PT hjelper ikke dem som oppsøker veiledere. Men ja, jeg skjønner at en veileder ikke har samme kunnskapsnivå som en PT har. Og at en veileder kan gi masse god hjelp til mange kunder:)

    Martin Halvorsen
  • Hei igjen. Takk for ditt svar. Alle treningsveiledere er nå utdannede personlige trenere, slik at man vil møte en personlig trener også når en veiledningstime gjennomføres. Ha en god helg, og takk for ditt engasjement!

    Mette Medarbeider Kundeservice
  • Hei Mette
    Jeg er litt misfornøyd med opplegget etter at jeg meldte meg inn i september og tegnet årsabonnement som også inneholdt tilbudet SatsYou. Det viser seg at treningsprogrammet startet umiddelbart selv om jeg ikke fikk booket time med PT fordi det var fullbooket. Dermed er treningsprogrammet helt misvisende i forhold til progresjon. Da jeg hadde min første time, med en veldig hyggelig trener, fikk jeg et treningsprogram som ikke ligger under Min trening. Når jeg dro første gang alene, var jeg usikker på øvelsene, men fikk dårlig oppfølging av de jeg spurte. Min trener sa også at vi skulle møtes etter 8 uker. På nettet står det at man skal ha 3 møter i løpet av de 8 ukene, altså et møte til etter ca 4 uker. Dette visste han tydeligvis ikke.
    Det virker som hele opplegget er litt på halv tolv og at ting ikke fungerer på nettet. Dette er veldig synd, for det var en bøyg for meg å starte med trening igjen og etter en heller dårlig start alene, kjenner jeg at jeg gruer meg for neste gang. Så det jeg lurer på er: Kan man nullstille programmet slik at det blir i tråd med realitetene? Hvordan får man lagt inn sin eget treningsprogram med instruksjonsvideo? Og er det sånn at ikke alle trenere kjenner til at det ligger 3 møter i de første 8 ukene?
    Jeg håper ting ordner seg så jeg kan komme inn i gode treningsvaner og at det blir en del av hverdagen min:-)

    Anette Ræstad
  • Hei Anette. Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du ikke har fått den servicen som du forventet. Jeg har allerede startet opp SATS You på nytt, og du blir kontaktet av SATS Bislett i løpet av dagen. Jeg følger også opp saken med senterleder på SATS Bislett, som følger opp kunskapen rundt SATS You med sine ansatte. Ha en fin dag!

    Lena
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.
Policy for innhold og brukerinformasjon · Om cookies